Marcadors socials
MARCADORS SOCIALS
- Que són?
Un marcador social és una eina en línia que permet emmagatzema, classificar i compartir adreces d'interès amb altres usuaris d'una manera organitzada mitjançant etiquetes.[1] És una extensió de la possibilitat de crear una llista d'adreces d'interès dels navegadors web. A diferència dels motors de cerca, són els mateixos usuaris que efectuen les inclusions i classificacions de recursos, que poden ser pàgines de content de qualsevol natura, text, imatges, àudio,vídeo. Permet fer diferents repositoris personals temàtics o per grups.
- Quins són els seus usos?
- Los marcadores sociales te permiten elegir específicamente lo que quieres ver.
- Els marcadors socials t'ajuden a construir la teua reputació en línia.
- Quins avantatges i desavantatges tenen?
Avantatges:
- Aumento del tráfico y las visitas.
- Mejor visibilidad y aumento de la marca.
- Enlaces a tu sitio.
Desavantatges:
- No hi ha un sistema pre-establit de paraules clau o categories.
- No existeix una estructura predefinida per a les tags (per exemple plural/singular, majúscules, accents, etc.) la qual cosa pot portar a errors a l'hora de lletrejar.
- Les 'tags' poden tindre més d'un significat i oferir resultats inexactes a causa de confusions entre sinònims.
- Els usuaris poden crear 'tags' massa personalitzades amb poc significat per a uns altres.
- No existeix una forma per a estructurar les 'tags' de manera jeràrquica. Per exemple, un lloc pot ser etiquetat amb les 'tags' formatge i cheddar, però no tenim manera d'indicar que cheddar és un tipus de formatge.
- Exemples:
Comentarios
Publicar un comentario