Marcadors socials

MARCADORS SOCIALS

  1. Que són? 

Un marcador social és una eina en línia que permet emmagatzema, classificar i compartir adreces d'interès amb altres usuaris d'una manera organitzada mitjançant etiquetes.[1] És una extensió de la possibilitat de crear una llista d'adreces d'interès dels navegadors web. A diferència dels motors de cerca, són els mateixos usuaris que efectuen les inclusions i classificacions de recursos, que poden ser pàgines de content de qualsevol natura, text, imatges, àudio,vídeo. Permet fer diferents repositoris personals temàtics o per grups.

  1. Quins són els seus usos?
  • Los marcadores sociales te permiten elegir específicamente lo que quieres ver.
  • Els marcadors socials t'ajuden a construir la teua reputació en línia.

  1. Quins avantatges i desavantatges tenen?
Avantatges:
  • Aumento del tráfico y las visitas.
  • Mejor visibilidad y aumento de la marca.
  • Enlaces a tu sitio.
Desavantatges:
  • No hi ha un sistema pre-establit de paraules clau o categories.
  • No existeix una estructura predefinida per a les tags (per exemple plural/singular, majúscules, accents, etc.) la qual cosa pot portar a errors a l'hora de lletrejar.
  • Les 'tags' poden tindre més d'un significat i oferir resultats inexactes a causa de confusions entre sinònims.
  • Els usuaris poden crear 'tags' massa personalitzades amb poc significat per a uns altres.
  • No existeix una forma per a estructurar les 'tags' de manera jeràrquica. Per exemple, un lloc pot ser etiquetat amb les 'tags' formatge i cheddar, però no tenim manera d'indicar que cheddar és un tipus de formatge.
  1. Exemples:
  • Menéame.
  • Divúlgame.
  • Digg.
  • Stumbleupon.
  • Reddit.
  • Delicious.
  • Memorizame.
  • Enchilame.

Comentarios